Witaj w Sklepie Magdaleny Pawełoszek Bajki z bliska!
Zapraszam Cię do zapoznania się z Regulaminem, w którym znajdziesz wszystkie najważniejsze informacje dotyczące korzystania z Serwisu oraz Sklepu, w tym moje i Twoje prawa i obowiązki, najważniejsze zasady zawierania i wykonywania Umów, a także informacje o odstąpieniu od Umowy i reklamacji. Akceptacja Regulaminu jest dobrowolna, ale konieczna do złożenia zamówienia. Ten Regulamin sprzedaży dotyczy wszystkich zamówień na produkty cyfrowe oraz towary, zawieranych na odległość przez sklep https://bajkizbliska.pl/sklep.
Dziękuję za Twoje zaufanie!
§ 1. KIM JESTEM
Sprzedającą jestem ja, Magdalena Pawełoszek prowadząca działalność nierejestrowaną w rozumieniu art. 5 ustawy z dnia 6 marca 2018 r. Prawo przedsiębiorców,
adres do doręczeń: ul. Strzałowa 13D/12, 87-100 Toruń, NIP 5252396690, adres e-mail: kontakt@bajkizbliska.pl, numer telefonu: +48 880 444 531
§ 2. JAK MOŻESZ SIĘ ZE MNĄ SKONTAKTOWAĆ
1. Kontakt ze Sprzedającą
Żeby się ze mną skontaktować, wybierz jedną z opcji:
- wyślij wiadomość e-mail na adres: kontakt@bajkizbliska.pl
- zadzwoń pod numer +48 880 444 531
- wypełnij formularz kontaktowy na stronie Serwisu
- wyślij wiadomość do fanpage Bajki z bliska przez Messanger lub Instagram
2. Punkt kontaktowy
Jako dostawca usług pośrednich w rozumieniu Aktu o usługach cyfrowych, wyznaczyłam elektroniczny punkt kontaktowy, umożliwiający bezpośredni i szybki kontakt ze mną pod adresem e-mail kontakt@bajkizbliska.pl. Ten sam punkt kontaktowy służy do bezpośredniego kontaktu z organami państw członkowskich, Komisją Europejską i Radą Usług Cyfrowych.
§ 3. INFORMACJE OGÓLNE
1. Co możesz zamówić
- produkty cyfrowe: audiobooki oraz ebooki
- towary na zamówienie: książeczki spersonalizowane
(wszystko, co możesz u mnie zamówić, nazywam łącznie Produktami).
2. Gdzie obowiązuje Regulamin
Ten Regulamin dotyczy umów zawieranych w sposób w nim opisany na stronie Serwisu www.bajkizbliska.pl.
3. Ceny
Ceny produktów są cenami końcowymi, podanymi w złotych polskich. W przypadku książeczek spersonalizowanych stosuję indywidualne dostosowanie cen.
4. Informacje o produktach
Wszystkie ważne informacje o produktach, takie jak ich cechy i cena, znajdziesz opisie produktu na stronie. Informacje o produktach nie są ofertą, lecz zaproszeniem do zawarcia umowy.
5. Zmiany w cenach i produktach
Mogę zmieniać ceny, wycofywać produkty, dodawać nowe lub czasowo oferować produkty nieodpłatnie wszystkim lub wybranym kupującym. Nie wpływa to na wcześniejsze zamówienia i umowy.
6. Opinie
W serwisie, sklepie i na prowadzonych przeze mnie kontach w mediach społecznościowych możesz przeczytać opinie klientów o produktach i usługach. Zapewniam prawdziwość opinii przez publikowanie jedynie opinii od osób, które faktycznie są moimi klientami. Więcej informacji o opiniach znajdziesz w Regulaminie opinii.
7. Faktury
Na żądanie kupującego zgłoszone podczas składania zamówienia wystawiam fakturę lub rachunek w wersji elektronicznej lub papierowej (imienną lub na firmę), którą wysyłam do 15. dnia kolejnego miesiąca po miesiącu dostawy/wykonania usługi/zgłoszenia żądania. Złożenie zamówienia oznacza zgodę na wysłanie dokumentu sprzedaży w formie elektronicznej na adres poczty elektronicznej kupującego podany w zamówieniu.
8. Odpowiedzialność
Tworzę produkty i realizuję usługi z najwyższą starannością. Produkty cyfrowe i usługi są oparte na mojej praktyce i doświadczeniu. Nie mogę jednak zagwarantować Ci konkretnych rezultatów, ponieważ one zależą również od czynników niezależnych ode mnie. Produkty i usługi mogą być realizowane przez osoby trzecie, wybrane starannie przeze mnie lub przy ich wsparciu.
§ 4. TOWARY I TOWARY NA ZAMÓWIENIE
1. Co to jest towar
Towary to gotowe rzeczy fizyczne, które możesz u mnie zamówić.
2. Co to jest towar na zamówienie
Mogę wykonać dla Ciebie towar nieprefabrykowany, na indywidualne zamówienie, wg Twojej specyfikacji i wytycznych lub dla zaspokojenia Twoich indywidualnych potrzeb.
3. Oświadczenie kupującego
Zamawiając towar na zamówienie oświadczasz, że zapoznałeś się z moimi realizacjami i umiejętnościami, stosowanymi technikami i stylistyką twórczości i nie wnosisz do nich zastrzeżeń.
4. Zadatek
W przypadku towarów na zamówienie pobieram bezzwrotny zadatek w rozumieniu art. 394 ustawy kodeks cywilny w wysokości 30% (słownie trzydziestu procent) ceny. Zadatek należy opłacić w terminie 3 dni roboczych od zawarcia umowy. Pozostałą część ceny należy uiścić po wykonaniu towaru.
5. Akceptacja
Po wykonaniu towaru na indywidualne zamówienie, okażę ci go w formie pliku Word, zdjęcia lub za pomocą środków porozumiewania na odległość, w celu akceptacji.
6. Poprawki
W ramach ceny, masz możliwość jednokrotnego, zbiorczego zgłoszenia uwag/poprawek. Zbiorcze zgłoszenie oznacza przekazanie wszystkich uwag/poprawek w jednej wiadomości e-mail, wysłanej na mój adres e-mail wskazany na wstępie. Poprawki/uwagi nie mogą zmieniać założeń początkowych i zaakceptowanych przed ich zgłoszeniem ustaleń i cech towaru, a także – w przypadku oddania etapami – odebranych wcześniej bez zastrzeżeń etapów.
7. Dalsze poprawki
Wszelkie dalsze uwagi/poprawki, wymagają osobnego uzgodnienia i mogą zostać wprowadzone za dodatkowym, wskazanym przeze mnie wynagrodzeniem.
§ 5. DOSTAWA TOWARÓW
1. Metody dostawy
Metoda dostawy | Koszt dostawy | Czas dostawy |
Paczkomat InPost | 16,99 zł | 1-2 dni robocze |
Kurier InPOST | 19,99 zł | 1-2 dni robocze |
Kurier DPD | 16,99 zł | 1-2 dni robocze |
2. Dokąd wysyłam
Oferuję dostawę na terenie Polski. Jeśli interesuje Cię wysyłka zagraniczna, skontaktuj się ze mną na jeden ze sposobów skazanych na wstępie.
3. Kto płaci za dostawę
Ponosisz koszt dostawy, chyba że wyraźnie wskażę, że jest inaczej.
4. Termin realizacji
W przypadku towarów za zamówienie, wysyłka nastąpi w uzgodnionym z Tobą terminie, wskazanym w podsumowaniu zamówienia.
5. Zamówienie kilku towarów
W przypadku złożenia zamówienia obejmującego towary z różnym terminem realizacji, wiążący jest najdłuższy z terminów wskazanych dla poszczególnych zamawianych towarów,
6. Co, jeśli nie odbierzesz przesyłki
W przypadku nieodebrania towaru/odmowy odebrania towaru, możesz zostać zobowiązany do naprawienia wynikłej stąd szkody.
7. Co, jeśli przesyłka jest uszkodzona
Jeśli, odbierając przesyłkę zauważysz, że jest naruszona, najlepiej sprawdzić ją w obecności kuriera i – w razie potrzeby – spisać protokół szkody. Nie jest to jednak warunkiem skorzystania z uprawnień konsumenta.
§ 6. PRODUKTY CYFROWE
1. Jak otrzymasz produkt cyfrowy
Po złożeniu zamówienia na produkt cyfrowy, otrzymasz link lub dostęp do produktu na podany w zamówieniu adres e-mail. Jeśli masz konto użytkownika, możesz korzystać z produktu po zalogowaniu do konta.
2. Kiedy otrzymasz produkt cyfrowy
Produkt cyfrowy otrzymasz niezwłocznie, w ciągu 3 dni roboczych od zawarcia umowy, chyba że podczas składania zamówienia poinformowałam inaczej. Jeśli dla danego produktu podałam inny termin, jest on wiążący. Produkt cyfrowy jest dostarczony, gdy masz dostęp do niego lub możesz go pobrać.
3. Limit pobrań
Produkt do pobrania możesz pobrać maksymalnie 3 razy.
4. Jak długo możesz korzystać z produktu
Produkt cyfrowy może być dostępny przez ograniczony lub nieograniczony czas. Jeśli dany produkt jest dostępny przez czas ograniczony, poinformuję Cię o tym przed złożeniem zamówienia w opisie produktu.
5. Co, jeśli nie otrzymasz produktu cyfrowego
Jeśli nie otrzymasz produktu cyfrowego zgodnie z umową, poinformuj mnie o tym. Jeśli nadal nie otrzymasz produktu niezwłocznie lub w uzgodnionym ze mną terminie, możesz odstąpić od umowy. Możesz jednak odstąpić od umowy od razu, jeśli wcześniej poinformowałeś mnie, że termin dostarczenia ma dla Ciebie istotne znaczenie.
6. Zmiany w treści cyfrowej/usłudze cyfrowej
Mogę dokonywać zmian w produkcie cyfrowym, koniecznych do zachowania jego zgodności z umową. Mogę też dokonywać zmian w produkcie cyfrowym (jeśli nie jest dostarczany jednorazowo) z uzasadnionych powodów, takich jak naprawa ewentualnych błędów, ulepszenie, dostosowanie do potrzeb użytkowników. Zmiany nie powodują żadnych kosztów po Twojej stronie. O zmianach poinformuję Cię każdorazowo. Jeśli zmiany wpłyną negatywnie na dostęp do produktu cyfrowego lub korzystanie z niego, poinformuję Cię o nich z min. 7-dniowym wyprzedzeniem. W takim wypadku możesz wypowiedzieć umowę w ciągu 30 dni.
7. Aktualizacje
Standardowo nie zapewniam aktualizacji produktów cyfrowych; nie jest to konieczne do zachowania ich zgodności z umową. Mogę jednak zobowiązać się do zapewniania aktualizacji, informując Cię o tym na etapie składania zamówienia. W takiej sytuacji aktualizacja produktu przez wskazany czas jest objęta ceną. O aktualizacji poinformuję Cię na adres e-mail wskazany podczas składania zamówienia.
§ 7. JAK ZAMÓWIĆ PRZEZ SKLEP
1. Dostępność
Zamówienia na produkty dostępne w sklepie możesz składać 7 dni w tygodniu przez całą dobę, z wyjątkiem czasu na prace serwisowe, o których informuję w regulaminie.
2. Wybierz produkt, metodę dostawy i metodę płatności
Aby złożyć zamówienie, wybierz produkt i dodaj go do koszyka. W koszyku możesz zmieniać ilość, dodawać lub usuwać produkty, a także wybrać formę dostawy i płatności. Po dokonaniu zmian, zaktualizuj koszyk.
3. Dodaj kupon rabatowy
Jeśli masz kupon rabatowy, możesz go zrealizować w koszyku. Po wprowadzeniu kuponu, zaktualizuj koszyk.
4. Podaj swoje dane
Po skompletowaniu zamówienia, przejdź do formularza zamówienia. Wypełnij formularz danymi niezbędnymi do jego realizacji (imię, nazwisko, kraj, ulica, numer budynku/lokalu, miasto, kod pocztowy, numer telefonu, adres e-mail, opcjonalnie nazwa firmy i numer NIP). Podanie danych jest niezbędne do złożenia zamówienia i zawarcia umowy.
5. Dodaj uwagi do zamówienia
Jeśli masz uwagi do zamówienia, podaj je w przeznaczonym do tego polu na etapie formularza zamówienia.
6. Złóż oświadczenia
Złóż odpowiednie oświadczenia, które potwierdzają, że zapoznałeś się z regulaminem i zasadami przetwarzania danych, akceptujesz regulamin i – opcjonalnie – zgadzasz się na wysyłanie wiadomości handlowych i marketingowych. W przypadku produktów cyfrowych i usług, także oświadczenie potwierdzające wolę dostarczenia produktu/wykonania usługi przed upływem terminu na odstąpienie od umowy, skutkujące utratą prawa do odstąpienia od Umowy. Zapoznanie się z treścią regulaminu i jego akceptacja są warunkiem zawarcia umowy.
7. Potwierdź chęć zawarcia umowy
Po wypełnieniu formularza, kliknij przycisk „Kupuję i płacę”. To potwierdza akceptację regulaminu, złożenie powyższych oświadczeń i złożenie zamówienia z obowiązkiem zapłaty, a także zgodę na otrzymanie faktury/rachunku w postaci elektronicznej.
8. Zapłać
Możesz zapłacić, wybierając:
- szybki przelew Autopay
- tradycyjny przelew bankowy na konto bankowe – w tytule przelewu wpisz numer zamówienia,
Jeśli wybrałeś płatność on-line, zostaniesz przekierowany na stronę operatora płatności.
Po dokonaniu płatności, wrócisz na stronę z potwierdzeniem zamówienia.
Jeśli wybrałeś tradycyjny przelew bankowy, otrzymasz dane do przelewu na ekranie i w potwierdzeniu zamówienia e-mail. Opłać zamówienie, logując się do swojego banku.
9. Dane do przelewu
Płatności przelewem bankowym należy dokonać na konto bankowe prowadzone w banku Banku Pekao S.A. pod numerem 79 1240 1936 1111 0010 6565 0319.
10. Konto użytkownika
Możesz założyć konto użytkownika w Sklepie przed złożeniem zamówienia lub w trakcie. Jeśli masz konto, zaloguj się przed złożeniem zamówienia. Możesz jednak złożyć zamówienie bez zakładania konta.
§ 8. JAK ZAMÓWIĆ PRODUKT, KTÓREGO NIE MA W SKLEPIE
Jeśli chcesz, bym wykonała produkt na Twoje indywidualne zamówienie, nie ma problemu! Postępuj zgodnie z poniższą instrukcją.
1. Napisz do mnie
Widziałeś gdzieś mój produkt? Interesuje Cię podobny lub masz własny pomysł, co mogłabym dla Ciebie wykonać? Prześlij mi zdjęcie, link lub opisz swój pomysł, kontaktując się ze mną na jeden ze sposobów wskazanych na wstępie, a ja udzielę Ci wszelkich informacji.
2. Ustal szczegóły
Ustal ze mną szczegóły zamówienia, takie jak przedmiot zamówienia, czas wykonania, cena, sposób i koszt wysyłki.
3. Potwierdź
Na wskazany przez Ciebie adres e-mail prześlę podsumowanie Twojego zamówienia. Aby zamówić, potwierdź w odpowiedzi swoje dane, złożenie zamówienia wskazanej treści i akceptację regulaminu oraz złożenie ewentualnych innych oświadczeń i dokonaj wskazanej we wiadomości płatności. Wysłanie potwierdzenia oznacza złożenie zamówienia z obowiązkiem zapłaty na warunkach tego Regulaminu.
4. Zapłać
Możesz zapłacić przelewem on-line lub tradycyjnym. Opłać zamówienie w ciągu 5 dni na rachunek bankowy prowadzony w banku Banku Pekao S.A., numer rachunku 79 1240 1936 1111 0010 6565 0319.
Dokonanie zapłaty jest warunkiem zawarcia umowy. W przypadku braku płatności w tym czasie, zamówienie zostanie anulowane.
§ 9. ZAWARCIE UMOWY
1. Kiedy umowa jest zawarta
W ciągu 7 dni roboczych od otrzymania zamówienia i zaksięgowania płatności przyjmuję ofertę zawarcia umowy i wysyłam Ci potwierdzenie przyjęcia zamówienia do realizacji, otrzymania płatności (jeśli dotyczy) i zawarcia umowy w formie wiadomości e-mail na adres poczty elektronicznej wskazany przez Ciebie. Umowa zostaje zawarta z chwilą dostarczenia Ci tej wiadomości.
2. Czego dotyczy umowa
Umowa dotyczy dostarczenia produktu lub wykonania usługi za zapłatę ceny lub podanie danych osobowych (w przypadku zapisu do Newslettera). Umowa zostaje zawarta, gdy zaakceptuję Twoją chęć zakupu (otrzymasz ode mnie wiadomości e-mail z potwierdzeniem przyjęcia zamówienia i zawarcia umowy).
3. Warunki zawarcia umowy
Warunkiem zawarcia umowy jest złożenie zamówienia, skuteczne dokonanie płatności w terminie 3 dni roboczych od złożenia zamówienia i przyjęcie zamówienia przez sprzedającą. Płatność uważana jest dokonaną w chwili uznania konta sprzedającej.
4. Anulowanie Zamówienia
Mam prawo nie przyjąć zamówienia lub anulować je w całości lub w części, o czym poinformuję Cię, wysyłając wiadomość na adres e-mail, wskazany w zamówieniu. W takim wypadku umowa nie zostaje zawarta. Niezwłocznie, nie później niż w terminie 7 dni od wysłania wiadomości o anulowaniu zamówienia, zwrócę Ci płatność, w zakresie w jakim umowa nie została zawarta.
5. Prawdziwość danych
Korzystając z serwisu i sklepu, jesteś zobowiązany do podania prawdziwych danych. Ponosisz odpowiedzialność za ewentualne podanie nieprawdziwych danych. Gdy dane w zamówieniu są nieprawdziwe lub budzą uzasadnione wątpliwości, poinformuję Cię o tym w celu wyjaśnienia. W razie braku odpowiedzi lub potwierdzenia nieprawdziwości danych, mogę anulować zamówienie.
§ 10. ZGODNOŚĆ TOWARU Z UMOWĄ
1. Obowiązek dostarczenia towaru zgodnego z umową
Jestem zobowiązana dostarczyć Ci towar zgodny z umową. Jeśli jednak zdarzy się tak, że towar nie będzie zgodny z umową, a Ty jesteś konsumentem lub przedsiębiorcą na prawach konsumenta, masz prawo skorzystać z uprawnień opisanych poniżej i w Ustawie o prawach konsumenta. Do pozostałych kupujących nie stosuje się poniższych postanowień.
2. Moja odpowiedzialność
Ponoszę odpowiedzialność za brak zgodności towaru z umową istniejący w chwili jego dostarczenia, o ile ujawni się on w ciągu dwóch lat od dostarczenia. Jeśli termin przydatności towaru jest dłuższy, odpowiedzialność jest wydłużona do upływu tego terminu. Jeśli umowa dotyczy towaru niepełnowartościowego, a Ty wyraźnie i odrębnie zaakceptowałeś brak konkretnej cechy Towaru, jej brak nie stanowi podstawy mojej odpowiedzialności.
3. Czego możesz żądać
Jeżeli Towar jest niezgodny z umową, możesz żądać doprowadzenia go do zgodności z Umową przez naprawę lub wymianę.
4. Jak zgłosić niezgodność towaru z umową
Zgłoszenia niezgodności towaru z umową możesz dokonać w dowolnej formie, w tym na formularzu reklamacyjnym, wysyłając wypełniony formularz na adres e-mail wskazany na wstępie. Formularz reklamacyjny jest dostępny pod tym Regulaminem.
5. Jakie dane podać w zgłoszeniu
W celu sprawnego rozpoznania reklamacji zalecane jest podanie danych umożliwiających identyfikację kupującego i zamówienie (imię i nazwisko, adres do korespondencji, adres e-mail, numer zamówienia, przedmiot zamówienia), wskazanie niezgodności towaru z umową oraz Twoje żądanie.
6. Rozpoznanie zgłoszenia
Zgłoszenie rozpoznaję w terminie 14 dni od jego otrzymania i w tym terminie informuję Cię o sposobie rozstrzygnięcia na adres e-mail wskazany w trakcie składania zamówienia. Brak odpowiedzi w tym terminie oznacza uznanie Twojego zgłoszenia za uzasadnione.
7. Wybór sposobu doprowadzenia do zgodności z umową
Jeżeli doprowadzenie do zgodności towaru z umową w sposób wybrany przez Ciebie jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów, wówczas mogę wymiennie dokonać wymiany, gdy żądasz naprawy lub dokonać naprawy, gdy żądasz wymiany.
8. Doprowadzenie towaru do zgodności z umową
Po otrzymaniu pozytywnej odpowiedzi o możliwości doprowadzenia towaru do zgodności z umową, udostępnij mi towar podlegający naprawie lub wymianie. Dokonam naprawy lub wymiany w terminie do 21 dni i poniosę związane z tym koszty.
9. Odmowa doprowadzenia do zgodności z Umową
Jeżeli naprawa i wymiana są niemożliwe lub wymagałyby nadmiernych kosztów po mojej stronie, mogę odmówić doprowadzenia towaru do zgodności z umową.
10. Co po odmowie doprowadzenia towaru do zgodności z umową
Jeżeli towar jest niezgodny z umową i otrzymałeś odmowę doprowadzenia towaru do zgodności z umową, możesz żądać obniżenia ceny albo odstąpić od umowy.
11. Kiedy jeszcze możesz żądać obniżenia ceny lub odstąpić od umowy
Jeżeli towar jest niezgodny z umową, możesz złożyć oświadczenie o obniżeniu Ceny albo odstąpieniu od Umowy również wtedy, gdy: nie doprowadziłam towaru do zgodności z umową; brak zgodności z umową występuje nadal, mimo że próbowałam doprowadzić towar do zgodności z umową; brak zgodności z umową jest na tyle istotny, że uzasadnia obniżenie ceny albo odstąpienie od umowy bez wcześniejszego żądania naprawy lub wymiany; poinformowałam Cię lub z okoliczności wynika, że nie doprowadzę towaru do zgodności z umową w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla Ciebie.
12. Obniżenie ceny
Obniżona cena musi pozostawać w takiej proporcji do ceny wynikającej z umowy, w jakiej pozostaje wartość towaru niezgodnego z umową do wartości towaru zgodnego z Umową.
13. Niemożliwość odstąpienia od umowy
Nie możesz odstąpić od umowy, jeżeli brak zgodności towaru z umową jest nieistotny.
14. Zwrot towaru
W razie odstąpienia od umowy, niezwłocznie zwróć towar, odpowiednio go zabezpieczając. Koszty zwrotu pokrywam ja.
15. Niezgodność z umową części zamówienia
Jeżeli brak zgodności z umową dotyczy jedynie niektórych towarów dostarczonych na podstawie tej samej umowy, możesz odstąpić od umowy jedynie w odniesieniu do tych towarów, chyba że odpowiednie przepisy przewidują inną możliwość.
16. Zwrot wpłaty
Jeśli odstąpisz od umowy lub skorzystasz z obniżenia ceny, wpłatę lub jej odpowiednią część zwracam Ci niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od umowy lub obniżeniu ceny, przy czym mogę wstrzymać się do momentu otrzymania towaru lub dowodu jego odesłania (w przypadku odstąpienia).
Zwrot nastąpi przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użyłeś, chyba że zgodzisz się na inny sposób zwrotu. Zwrot wpłaty nie wiąże się dla Ciebie z żadnymi kosztami.
§ 11. ZGODNOŚĆ PRODUKTU CYFROWEGO Z UMOWĄ
1. Obowiązek dostarczenia produktu cyfrowego zgodnego z umową
Jestem zobowiązana dostarczyć Ci produkt cyfrowy zgodny z umową. Jeśli jednak zdarzy się tak, że produkt będzie niezgodny z umową, a Ty jesteś konsumentem lub przedsiębiorcą na prawach konsumenta, masz prawo skorzystać z uprawnień opisanych poniżej i w Ustawie o prawach konsumenta. Do pozostałych kupujących, poniższych postanowień nie stosuje się.
2. Moja odpowiedzialność
Ponoszę odpowiedzialność za brak zgodności z umową produktu cyfrowego, dostarczonego jednorazowo lub w częściach, o ile ujawni się on w ciągu dwóch lat od dostarczenia. Brak zgodności, który ujawnił się przed upływem roku, uznaje się za istniejący w chwili dostarczenia. Kryteria zgodności z umową określa art. 43k. ust. 1 i 2 Ustawy o prawach konsumenta. Moja odpowiedzialność może być wyłączona lub ograniczona w sytuacji, gdy przewidują to przepisy tej ustawy.
3. Odpowiedzialność za brak zgodności produktu cyfrowego dostarczanego w sposób ciągły
Odpowiadam za brak zgodności z umową produktu cyfrowego dostarczanego w sposób ciągły, który wystąpił i ujawnił się w czasie, w którym treść miała być dostarczana. Odpowiedzialność ta może być wyłączona lub ograniczona w sytuacjach przewidzianych w przepisach Ustawy o prawach konsumenta.
4. Czego możesz żądać
Jeżeli produkt cyfrowy jest niezgodny z umową, możesz żądać doprowadzenia go do zgodności z umową.
5. Jak zgłosić
Zgłoszenia niezgodności z umową możesz dokonać w dowolnej formie, w tym na formularzu reklamacyjnym, wysyłając wypełniony formularz na adres e-mail wskazany na wstępie. Formularz reklamacyjny jest dostępny pod tym Regulaminem.
6. Jakie dane podać w zgłoszeniu
W celu sprawnego rozpoznania reklamacji zalecane jest podanie danych umożliwiających identyfikację kupującego i zamówienie (imię i nazwisko, adres do korespondencji, adres e-mail, numer zamówienia, przedmiot zamówienia), wskazanie niezgodności produktu cyfrowego z umową oraz Twojego żądania.
7. Rozpoznanie zgłoszenia
Zgłoszenie rozpoznaję w terminie 14 dni od jego otrzymania i w tym terminie informuję Cię o sposobie rozstrzygnięcia na adres e-mail wskazany w trakcie składania zamówienia. Brak odpowiedzi w tym czasie oznacza uznanie Twojego żądania za uzasadnione.
8. Doprowadzenie produktu cyfrowego do zgodności z umową
Jeżeli to możliwe, treść cyfrową doprowadzę do zgodności z umową w terminie do 14 dni od uznania zgłoszenia za uzasadnione. Koszty doprowadzenia treści cyfrowej do zgodności z umową ponoszę ja.
9. Odmowa doprowadzenia do zgodności z Umową
Jeżeli doprowadzenie produktu cyfrowego do zgodności z umową jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów po mojej stronie, mam prawo odmówić doprowadzenia produktu cyfrowego do zgodności z umową.
10. Co po odmowie doprowadzenia towaru do zgodności z umową
Jeżeli otrzymałeś odmowę doprowadzenia towaru do zgodności z umową, możesz złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy.
11. Kiedy jeszcze możesz żądać obniżenia ceny lub odstąpić od umowy
Jeżeli produkt cyfrowy jest niezgodny z umową, możesz złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy również wtedy, gdy: nie doprowadziłam produktu cyfrowego do zgodności z umową; brak zgodności z umową występuje nadal, mimo że próbowałam doprowadzić produkt do zgodności z umową; brak zgodności z umową jest na tyle istotny, że uzasadnia obniżenie ceny albo odstąpienie od umowy bez wcześniejszego żądania doprowadzenia do zgodności z umową; poinformowałam Cię lub z okoliczności wynika, że nie doprowadzę produktu do zgodności z umową w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla Ciebie.
12. Obniżenie ceny
Obniżona cena musi pozostawać w takiej proporcji do ceny wynikającej z umowy, w jakiej pozostaje wartość produktu cyfrowego niezgodnego z umową do wartości towaru zgodnego z Umową. Jeżeli produkt cyfrowy jest dostarczany w częściach lub w sposób ciągły, przy obniżeniu ceny uwzględnia się czas, w którym występowała niezgodność z umową.
13. Niemożliwość odstąpienia od umowy
Nie możesz odstąpić od umowy, jeżeli brak zgodności produktu cyfrowego z umową jest nieistotny.
14. Zwrot wpłaty
Po odstąpieniu od umowy, zwracam Ci cenę w części odpowiadającej produktowi cyfrowemu niezgodnemu z umową oraz produktowi cyfrowemu (opcjonalnie), który nie będzie dostarczony w wyniku odstąpienia od Umowy. Wpłatę lub jej odpowiednią część zwracam Ci niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od umowy lub obniżeniu ceny, przy czym mogę wstrzymać się do momentu otrzymania towaru lub dowodu jego odesłania (w przypadku odstąpienia). Zwrot nastąpi przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użyłeś, chyba że zgodzisz się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla Ciebie z żadnymi kosztami.
§ 12. ODSTĄPIENIE OD UMOWY
1. Kto może odstąpić od umowy
Możesz odstąpić od umowy jedynie, jeśli jesteś konsumentem lub przedsiębiorcą na prawach konsumenta, z wyjątkami opisanymi poniżej.
2. Kiedy nie możesz odstąpić od umowy
Prawo odstąpienia od umowy nie przysługuje, gdy umowa dotyczy:
- towarów na indywidualne zamówienie,
- o dostarczenie produktów cyfrowych on-line, w zamian za zapłatę ceny, jeżeli wyraziłeś zgodę na dostarczenie przed upływem terminu na odstąpienie, zostałeś poinformowany o utracie prawa do odstąpienia od Umowy i otrzymałeś potwierdzenie zawarcia umowy na odległość.
3. Jak odstąpić od umowy na odległość
Masz 14 dni na odstąpienie od umowy zawartej na odległość, bez podawania przyczyny i bez ponoszenia kosztów, z wyjątkami opisanymi poniżej. Wystarczy, że poinformujesz mnie o skorzystaniu z tego prawa przed upływem terminu.
4. Co się dzieje po odstąpieniu
Po odstąpieniu umowę uważamy za niezawartą. W przypadku odesłania towaru, odpowiednio go zabezpiecz. Koszty zwrotu pokrywasz Ty.
5. Odstąpienie od umowy dotyczącej treści cyfrowych
Jeśli odstąpisz od umowy dotyczącej treści cyfrowych, jesteś zobowiązany przestać z nich korzystać.
6. Zwrot płatności
Po odstąpieniu od umowy, zwracam Ci uiszczoną wpłatę, w tym koszty dostawy (jeśli je poniosłeś) – do wysokości najtańszego oferowanego sposobu dostawy – niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od umowy, przy czym mogę wstrzymać się do momentu otrzymania towaru lub dowodu jego odesłania (w przypadku odstąpienia). Jeżeli wybrałeś sposób dostarczenia inny niż najtańszy sposób dostarczenia oferowany w sklepie, zwracam Ci opłatę za dostarczenie w wysokości równej najtańszemu sposobowi dostarczenia. Zwrot nastąpi przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użyłeś, chyba że zgodzisz się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla Ciebie z żadnymi kosztami.
§ 13. PRZEDSPRZEDAŻ I AKCJE PROMOCYJNE
1. Co to jest przedsprzedaż
Przedsprzedaż to zaproszenie do zwarcia umowy dotyczącej wybranych produktów, przed oficjalnym wprowadzeniem ich do sprzedaży. Zasady przedsprzedaży mogą być określone odrębnie, np. w osobnym regulaminie.
2. Kiedy dostaniesz produkt z przedsprzedaży
O przybliżonym terminie realizacji zamówienia poinformuję Cię przed jego złożeniem.
3. Zmiany w dostawie
Jeśli termin realizacji lub inne warunki przedsprzedaży ulegną zmianie, powiadomię Cię o tym na adres e-mail wskazany podczas składania zamówienia. Jeśli nie akceptujesz tych zmian, możesz odstąpić od umowy bez ponoszenia kosztów.
4. Akcje promocyjne
Mogę organizować ograniczone czasowo obniżki cen, udzielać rabatów i oferować produkty nieodpłatne wszystkim lub wybranym kupującym (akcje promocyjne). Zasady akcji promocyjnych mogą być określone odrębnie, np. w osobnym regulaminie.
5. Przedsprzedaż a akcje promocyjne
Przedsprzedaż nie łączy się z akcjami promocyjnymi, chyba że wskazałam inaczej.
6. Jak kupić
Produkt objęty przedsprzedażą lub akcją promocyjną możesz zamówić tak samo, jak pozostałe produkty.
7. Jak działa przedsprzedaż i akcje promocyjne?
Zasady przedsprzedaży i akcji promocyjnych mają zastosowanie tylko do zakupów dokonanych w ramach danej przedsprzedaży/akcji promocyjnej i w czasie jej obowiązywania.
8. Ograniczenia
Możliwość skorzystania z przedsprzedaży lub akcji promocyjnej może zależeć od dostępności produktów.
9. Najniższa cena w ciągu ostatnich 30 dni
W każdym przypadku informowania o obniżeniu ceny produktu, poinformuję Cię o obniżonej cenie oraz o najniższej cenie, która obowiązywała w okresie 30 dni przed wprowadzeniem obniżki. Jeżeli dany produkt jest oferowany do sprzedaży w okresie krótszym niż 30 dni, poinformuję Cię o najniższej cenie produktu w tym czasie.
§ 14. USŁUGI ŚWIADCZONE DROGĄ ELEKTRONICZNĄ
1. Dodatkowe usługi związane z działaniem serwisu
Kiedy korzystasz z serwisu i sklepu, realizuję dla Ciebie bezpłatnie dodatkowe usługi umożliwiające:
- złożenie zamówienia i zawarcia umowy,
- założenia i utrzymywanie konta użytkownika,
- możliwość dokonania płatności elektronicznej,
- udostępnienie nieodpłatnie treści cyfrowych (w tym Newslettera),
- kontakt przez formularz kontaktowy,
- dostarcza funkcjonalności umożliwiające skuteczne korzystanie z serwisu i sklepu.
2. Udostępnienie zasad
Nieodpłatnie udostępniam Ci zasady świadczenia powyższych usług przed zawarciem umowy o ich świadczenie (ten Regulamin i Regulamin dostarczania Newslettera i Lead Magnet).
3. Bezpieczeństwo
Podejmuję odpowiednie działania, by zapewnić poprawne funkcjonowanie serwisu, w tym zapobiegające pozyskiwaniu danych osobowych przez osoby nieuprawnione.
4. Problemy techniczne
Jeśli zauważysz jakiekolwiek problemy techniczne, daj mi znać, kontaktując się ze mną na jeden ze sposobów wskazanych na wstępie.
5. Aktualizacje i prace techniczne
Mogę prowadzić w serwisie prace techniczne i informatyczne, by go ulepszać, aktualizować, rozwijać lub usuwać problemy. Może się wiec zdarzyć tak, że korzystanie z serwisu będzie chwilowo utrudnione.
6. Czego potrzebujesz, żeby korzystać ze strony i sklepu
Aby korzystać ze strony i sklepu, potrzebujesz:
- dostępu do Internetu,
- dowolnego aktualnego systemu operacyjnego,
- aktualnej przeglądarki internetowej z obsługą plików cookies,
- aktywnego konta poczty e-mail.
7. Czego potrzebujesz, żeby korzystać z produktów cyfrowych
Aby korzystać z treści cyfrowych Twój komputer lub inne urządzenie powinno być zaopatrzone w:
- w przypadku plików tekstowych zapisanych w formacie doc., docx: standardowy pakiet biurowy (np. Microsoft Office, OpenOffice, LibreOffice);
- w przypadku plików video: standardowy odtwarzacz plików wideo (np. Windows Media Player);
- w przypadku plików dźwiękowych: standardowy odtwarzacz plików mp3, np. Odtwarzacz multimedialny;
- w przypadku pozostałych plików: dowolny program obsługujący pliki elektroniczne odpowiednio w formacie pdf (np. Adobe Reader), xsl, mobi, pub.
8. Czego potrzebujesz, by korzystać z usług
Do korzystania z niektórych usług mogą być potrzebne dodatkowe wymagania, o czym poinformuję Cię przed zakupem.
9. Twoje konto
Możesz założyć konto w serwisie. Na koncie będą przechowywane Twoje dane osobowe i historia zamówień. Dbaj o bezpieczeństwo swojego konta, a po pierwszym zalogowaniu zmień hasło. Do założenia konta potrzebne jest podanie danych do logowania: adresu poczty elektronicznej i hasła. Jesteś odpowiedzialny za wybór silnego hasła oraz zabezpieczenie danych logowania przed dostępem osób niepowołanych. Możesz zarządzać kontem, przechodząc do zakładki moje konto.
10. Jak zawierać i rozwiązywać umowę
Zawarcie i rozwiązanie umowy o świadczenie usług świadczonych drogą elektroniczną jest bezpłatne i możliwe w każdym momencie. Umowa zostaje zawarta z chwilą rozpoczęcia korzystania z usług i rozwiązana z chwilą zakończenia korzystania. Użytkownik, który nie akceptuje zmiany Regulaminu, o której został poinformowany zgodnie z Regulaminem, może w każdej chwili zaprzestać korzystania z usług świadczonych drogą elektroniczną.
11. Potrzebujesz pomocy
Jeśli masz problemy techniczne, chcesz zrezygnować z usług świadczonych drogą elektroniczną lub zareklamować je, skontaktuj się ze mną w dowolny sposób, korzystając z danych wskazanych na wstępie.
12. Co powinno zawierać Twoje zgłoszenie
W celu sprawnego rozpoznania zgłoszenia zalecane jest podanie danych umożliwiających identyfikację Ciebie (imię i nazwisko, adres do korespondencji, adres e-mail, numer zamówienia, przedmiot zamówienia) oraz wskazanie czego dotyczy zgłoszenie.
13. Rozpoznanie zgłoszenia
Zgłoszenie rozpoznaję w terminie 14 dni od jego otrzymania i w tym terminie informuję Cię o sposobie rozstrzygnięcia na adres e-mail wskazany w zgłoszeniu.
14. Zachowuj się odpowiedzialnie
Korzystaj z usług świadczonych drogą elektroniczną zgodnie z jego przeznaczeniem, przepisami prawa i dobrymi obyczajami. Nie zakłócaj ich funkcjonowania i nie przesyłaj treści o charakterze bezprawnym ani niezgodnych z Regulaminem.
15. Szanuj prawa autorskie i własność intelektualną
Korzystając z serwisu i z produktów, szanuj prawa autorskie i własność intelektualną moją oraz innych osób.
§ 15. UMOWY Z PRZEDSIĘBIORCAMI
1. Odpowiedzialność
Wobec kupującego niebędącego konsumentem lub przedsiębiorcą na prawach konsumenta odpowiedzialność z tytułu braku zgodności z umową i rękojmi oraz prawo odstąpienia od umowy są wyłączone, a moja odpowiedzialność ogranicza się do wysokości kwoty wpłaconej za zamówienie i koszty dostawy; nie ponoszę odpowiedzialności za utracone korzyści.
2. Obowiązek zbadania przesyłki
Kupujący, będący przedsiębiorcą jest zobowiązany zbadać przesyłkę w czasie i w sposób przyjęty przy danym rodzaju przesyłki. Korzyści i ciężary związane z produktem, a także niebezpieczeństwo jego utraty lub uszkodzenia przechodzą na przedsiębiorcę w chwili wydania przesyłki przewoźnikowi. Przedsiębiorca powinien niezwłocznie dokonać czynności służących ustaleniu odpowiedzialności przewoźnika.
§ 16. TREŚCI UŻYTKOWNIKÓW
1. Jakie treści są niedozwolone
Niedozwolone jest przekazywanie przez użytkowników treści niezgodnych z prawem Unii Europejskiej lub danego państwa członkowskiego oraz treści niezgodnych z Regulaminem (łącznie: treści niedozwolone).
2. Jakie treści są niezgodne z Regulaminem
Treściami niezgodnymi z Regulaminem są treści:
- niezgodne z postanowieniami niniejszego Regulaminu lub nielegalne zgodnie z definicją zawartą w akcie o usługach cyfrowych,
- mające charakter spamu, zawierające reklamy lub promujące produkty/usługi/działalności mogące być uznane za konkurencyjne do produktów/usług/działalności Sprzedającej,
- niezwiązane z serwisem i sklepem,
- propagujące przemoc, agresję, znieważające, zniesławiające, dyskryminujące lub w jakikolwiek sposób nieetyczne lub niebezpieczne,
- obraźliwe, wulgarne niezgodne z dobrymi obyczajami i zasadami współżycia społecznego oraz netykietą, rozumianą jako zbiór zasad poprawnego i bezpiecznego zachowania w Internecie,
- naruszające prawa autorskie lub dobra osobiste, w tym prawo do wizerunku, Sprzedającej lub osób trzecich,
- naruszające zasady wystawiania opinii opisane w § 3 ust. 6 i Regulaminie opinii.
3. Moderacja treści w Serwisie
- Na czym polega moderacja
Mogę monitorować i weryfikować treści zamieszczone przez użytkowników w serwisie i podejmować odpowiednie działania w związku z treściami niedozwolonymi. Nie mam jednak obowiązku monitorowania treści ani aktywnego badania ich legalności. Moderacja przebiega w sposób niezautomatyzowany, niearbitralny, obiektywny i proporcjonalny oraz z zachowaniem należytej staranności.
- Czemu służy moderacja
Moderacja ma na celu w szczególności wykrywanie, identyfikowanie i zwalczanie niedozwolonych treści, przekazywanych przez użytkowników.
- Sposób postępowania z niedozwolonymi treściami
Jeśli uzyskam wiedzę lub wiadomość, że w serwisie znajdują się przekazane przez użytkownika treści niedozwolone, bezzwłocznie podejmuję odpowiednie działania opisane w dalszej części § 18.
4. Co grozi za umieszczenie w Serwisie niedozwolonej treści
W przypadku przekazania przez użytkownika treści niedozwolonej lub innego zachowania użytkownika niezgodnego z Regulaminem, mogę podjąć decyzję o:
- usunięciu/uniemożliwieniu dostępu/ograniczeniu widoczności treści niedozwolonej,
- czasowym zawieszeniu lub zakończeniu świadczenia usługi lub jej części na rzecz użytkownika,
- zawieszeniu lub zamknięciu konta użytkownika.
5. Jak zgłosić niedozwoloną treść
Jeśli zauważysz, że w serwisie znajduje się treść, którą uważasz za niedozwoloną, możesz poinformować mnie o tym, wysyłając wiadomość na adres kontakt@bajkizbliska.pl lub korzystając z formularza zgłoszenia dostępnego tutaj.
Zgłoszenie powinno zawierać:
- wyjaśnienie, dlaczego uważasz daną treść za treść niedozwoloną,
- wskazanie, gdzie znajduje się treść niedozwolona (np. podanie dokładnego adresu URL i/lub ewentualnie dodatkowych informacji umożliwiających identyfikację jej lokalizacji),
- imię i nazwisko lub nazwę oraz adres e-mail zgłaszającego, z wyjątkiem zgłoszenia dotyczącego informacji uznawanych za związane z jednym z przestępstw, o których mowa w art. 3-7 dyrektywy 2011/93/UE,
- oświadczenie potwierdzające, że wg wiedzy i dobrej wiary zgłaszającego, wskazane w zgłoszeniu informacje i zarzuty są prawidłowe i kompletne.
6. Przyjęcie zgłoszenia
Zgłoszenie jest podstawą do podjęcia odpowiednich działań i zastosowania sankcji, jeżeli zawiera wszystkie niezbędne informacje, w tym umożliwia stwierdzenie – bez szczegółowej analizy prawnej – że zgłoszona treść jest niedozwoloną treścią.
Jeżeli zgłoszenie jest prawidłowe i zawiera adres elektroniczny zgłaszającego, niezwłocznie, jednak nie później niż w terminie 14 dni, informuję zgłaszającego o przyjęciu zgłoszenia.
Jeżeli zgłoszenie jest niekompletne, niepoprawne lub w inny sposób nie pozwala na jego weryfikację, mogę wezwać zgłaszającego do jego uzupełniania/poprawy.
7. Jak i kiedy rozpoznaję zgłoszenie
Decyzję w sprawie zgłoszenia wydaję bez zbędnej zwłoki, nie później niż w terminie 14 dni od otrzymania prawidłowego zgłoszenia i informuję o niej zgłaszającego i inne osoby zainteresowane, o ile zgłoszenie zawiera elektroniczne dane umożliwiające kontakt ze zgłaszającym, informując przy tym o możliwości odwołania się od decyzji.
8. Uzasadnienie decyzji
Uzasadnienie decyzji zawiera co najmniej:
- Wskazanie, czy decyzja obejmuje usunięcie treści, uniemożliwienie dostępu do nich, depozycjonowanie lub ograniczenie widoczności treści lub zawieszenie lub zakończenie płatności pieniężnych odnoszących się do takich treści albo nakłada inne środki, o których mowa w Regulaminie, oraz, w stosownych przypadkach, zakres terytorialny decyzji i okres jej obowiązywania,
- fakty i okoliczności, na podstawie których podjęto decyzję, w tym w stosownych przypadkach informację, czy decyzję podjęto na podstawie zgłoszenia czy na podstawie dobrowolnych czynności sprawdzających prowadzonych z własnej inicjatywy oraz, gdy jest absolutnie niezbędne, tożsamość zgłaszającego,
- w stosownych przypadkach informacje na temat wykorzystania zautomatyzowanych środków podczas podejmowania decyzji, w tym informację, czy decyzję podjęto w odniesieniu do treści wykrytych lub zidentyfikowanych z wykorzystaniem zautomatyzowanych środków,
- jeżeli decyzja dotyczy potencjalnie niedozwolonych treści, wskazanie podstawy prawnej, a w przypadku niezgodności z Regulaminem, odpowiedniego postanowienia Regulaminu, na której opiera się decyzja, oraz wyjaśnienia dotyczące powodów, dla których na tej podstawie uznaje się dane treści za treści niedozwolone,
- jasne i przyjazne dla użytkownika informacje na temat możliwości odwołania się od decyzji.
9. Odwołanie od decyzji
Użytkownik, który przekazał treść objętą decyzją oraz zgłaszający, mogą złożyć odwołanie od decyzji w terminie 14 dni od otrzymania decyzji, wysyłając je na adres kontakt@bajkizbliska.pl lub korzystając z formularza zgłoszenia dostępnego tutaj.
Odwołanie powinno zawierać:
- imię i nazwisko lub nazwę osoby lub podmiotu odwołującego oraz adres e-mail lub inne dane kontaktowe,
- wskazanie nieprawidłowości decyzji,
- uzasadnienie odwołania.
10. Przyjęcie odwołania
Jeżeli odwołanie jest prawidłowe i zawiera adres elektroniczny zgłaszającego, niezwłocznie, jednak nie później niż w terminie 14 dni, informuję odwołującego się o przyjęciu odwołania. Jeżeli odwołanie jest niekompletne, niepoprawne lub w inny sposób nie pozwala na jego rozpoznanie, mogę wezwać odwołującego się do jego uzupełniania/poprawy.
11. Rozpoznanie odwołania
Odwołania od decyzji dotyczących treści niedozwolonych rozpoznaję w terminie 14 dni od otrzymania prawidłowo złożonego odwołania, w sposób niearbitralny, obiektywny oraz z zachowaniem należytej staranności. Rozpoznanie odwołania następuje w sposób niezautomatyzowany, poprzez jego weryfikację przez Sprzedającą lub osoby działające w jej imieniu. Od decyzji wydanej w wyniku odwołania nie przysługuje odwołanie.
12. Powiadomienie właściwych organów
W przypadku uzasadnionego podejrzenia, że popełniono, popełnia się lub może dojść do popełnienia przestępstwa zagrażającego życiu lub bezpieczeństwu osoby lub osób, informuję o tym właściwe organy ścigania lub organy sądowe.
§ 17. PRAWO AUTORSKIE I LICENCJA
1. Co jest chronione prawem autorskim
Wszystkie prezentowane w sklepie i na prowadzonych przeze mnie kontach w mediach społecznościowych produkty, wraz z ich nazwami, zdjęciami i opisami, znaki towarowe, a także publikowane treści, formularze, dokumenty, stanowią lub mogą stanowić utwory w rozumieniu ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych i podlegają ochronie prawnej. Właścicielką tych praw do tych utworów jestem ja lub osoby trzecie (w takim przypadku posiadam stosowne prawa do ich wykorzystywania).
2. Jak korzystać zgodnie z prawem
Możesz korzystać z towarów, produktów cyfrowych i usług na własny użytek i w granicach dozwolonego użytku osobistego, zgodnie z ich przeznaczeniem.
3. Jak możesz korzystać z produktu cyfrowego
Kupując treść cyfrową, otrzymujesz prawo do niewyłącznego korzystania z niej przez czas nieokreślony (chyba że co innego wynika z opisu produktu), bez ograniczeń terytorialnych; możesz go zapisywać i odtwarzać na dowolnej ilości swoich urządzeń, drukować i przechowywać na własne potrzeby (licencja niewyłączna).
4. Niedozwolone działania
Niedozwolone jest naruszanie praw autorskich do produktów, zdjęć, treści i innych materiałów, w szczególności ich kopiowanie i rozpowszechnianie, w tym dalsze udostępnianie bez zgody mojej lub innych osób uprawnionych.
Niedozwolone jest kopiowanie zewnętrznej postaci towarów, za pomocą technicznych środków reprodukcji, które może wprowadzić klientów w błąd co do tożsamości producenta lub produktu (naśladownictwo), a także wszelkie inne zachowania stanowiące czyny nieuczciwej konkurencji wskazane w ustawie o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji.
Nie możesz przenieść licencji na produkt cyfrowy na inną osobę ani udzielić dalszej licencji, odpłatnie lub nieodpłatnie udostępniać go innym osobom spoza kręgu Twoich bliskich znajomych i rodziny, ani tworzyć w oparciu o niego własnych produktów lub usług komercyjnych.
5. Prawa do regulaminu
Ten Regulamin i inne używane przeze mnie w związku z moją działalnością dokumenty są chronione prawem autorskim. Jego kopiowanie w całości lub w części i używanie do własnych celów komercyjnych jest niedozwolone.
§ 18. ROZWIĄZYWANIE SPORÓW
1. Mediacja
Wszelkie ewentualne spory związane z umowami między nami, możemy spróbować wyjaśnić w postępowaniu mediacyjnym.
2. Dla konsumentów
Jeśli jesteś konsumentem, możesz spróbować rozwiązać spór korzystając z bezpłatnej platformy internetowego rozstrzygania sporów ODR (https://ec.europa.eu/consumers/odr/) lub poprosić o pomoc specjalne organy, takie jak:
a) Stały Polubowny Sąd Konsumencki,
b) Wojewódzki Inspektor Inspekcji Handlowej,
c) Powiatowy lub Miejski Rzecznik Praw Konsumenta.
3. Gdzie znaleźć zasady rozwiązywania sporów
Zasady zgłaszania i rozpatrywania sporów znajdziesz w siedzibach i na stronach internetowych powyższych organów.
4. Więcej informacji
Więcej informacji na temat polubownego rozwiązywania sporów konsumenckich znajdziesz na stronie Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów: http://www.polubowne.uokik.gov.pl/.
§ 19. DANE OSOBOWE I PLIKI COOKIES
1. Kto jest administratorem danych
Jestem administratorem Twoich danych osobowych, moje dane identyfikacyjne i kontaktowe jako administratora znajdziesz na wstępie (dane sprzedającej).
2. Jakie dane i w jakim celu przetwarzam
Przetwarzam Twoje dane osobowe niezbędne do prawidłowej realizacji umowy, usług lub podjęcia innych działań z nimi związanych. Szczegółowe informacje znajdują się w Polityce prywatności dostępnej w zakładce „Polityka prywatności”.
3. Pliki cookies
Serwis wykorzystuje technologię plików cookies na zasadach opisanych w Polityce prywatności.
§ 20. WYJAŚNIENIE POJĘĆ
Poniżej, dla uniknięcia wątpliwości, wyjaśniam Ci znaczenie pewnych słów, których używam w Regulaminie:
Akt o usługach cyfrowych – rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2022/2065 z dnia 19 października 2022 r. w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz zmiany dyrektywy 2000/31/WE;
Cena – wartość produktów, wyrażona w jednostkach pieniężnych, którą składając Zamówienie, jesteś zobowiązany zapłacić;
Formularz kontaktowy – dostępny w Serwisie, w zakładce „kontakt” formularz, umożliwiający skontaktowanie się ze mną;
Formularz zamówienia – dostępny w sklepie formularz, za pomocą którego możesz złożyć Zamówienie w Sklepie;
Konsument – osoba fizyczna, zawierająca Umowę niezwiązaną bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową (zgodnie z treścią art. 221 kodeksu cywilnego);
Koszyk – rozszerzenie Serwisu, zawierające informacje o produktach wybranych przez Ciebie do Zamówienia oraz cenie i umożliwiające modyfikację Zamówienia, oraz dodanie kuponu rabatowego;
Newsletter – bezpłatna usługa świadczona drogą elektroniczną w rozumieniu art. 2 pkt 4 Ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną za zgodą osoby fizycznej, polegająca na przesyłaniu wiadomości e-mail zawierających informacje o nowościach, promocjach, produktach, w tym informacje handlowe;
Platforma – platforma społecznościowa Facebook i Instagram;
Podsumowanie zamówienia – przesyłany przeze mnie we wiadomości e-mail komplet informacji o Zamówieniu, którego potwierdzenie oznacza złożenie Zamówienia z obowiązkiem zapłaty;
Przedsiębiorca – osoba fizyczna, osobą prawna lub jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której przepisy szczególne przyznają zdolność prawną, prowadząca we własnym imieniu działalność gospodarczą lub zawodową;
Przedsiębiorca na prawach konsumenta – osoba fizyczna zawierająca umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla niej charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej;
Przedsprzedaż – oferowany w Sklepie, dotyczący konkretnego produktu i ograniczony czasowo sposób zawarcia Umowy przed pierwszym udostępnieniem danego produktu do sprzedaży w Sklepie.
Serwis – strona internetowa dostępna pod adresem domeny www.bajkizbliska.pl wraz z jej rozszerzeniami.
Sklep – sklep internetowy dostępny w Serwisie pod adresem www.bajkizbliska.pl/sklep/ przez który możesz złożyć Zamówienie;
Towar niepełnowartościowy – towar, którego konkretna cecha odbiega od wymogów zgodności z umową określonych u Ustawie o prawach konsumenta;
Treści – informacje przekazywane przez Użytkownika w celu ich przechowywania, ewentualnie publikacji na jego żądanie, w tym w postaci słownej, graficznej lub innej.
Treści niedozwolone – Treści niezgodne z prawem Unii Europejskiej lub
jakiegokolwiek państwa członkowskiego (zgodnie z definicją aktu o usługach cyfrowych) oraz treści niezgodne z Regulaminem.
Ty/Użytkownik – osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, ale posiadająca zdolność prawną, korzystająca w jakikolwiek sposób z Serwisu lub Sklepu, w tym składająca Zamówienie i zawierająca Umowę;
Umowa – umowa sprzedaży zawierana na odległość, dotycząca produktów, zawarta pomiędzy mną a Tobą, po złożeniu przez Zamówienia, dokonaniu zapłaty (w przypadku przedpłaty) i jego przyjęciu przeze mnie;
Umowa zawarta na odległość – umowa zawarta bez jednoczesnej, fizycznej obecności stron, z wyłącznym wykorzystaniem jednego lub większej liczby środków porozumiewania się na odległość (w tym przez Internet);
Usługi świadczone drogą elektroniczną – usługi świadczone przeze mnie drogą elektroniczną w rozumieniu art. 2 pkt 4 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną, w tym m.in. formularz kontaktowy, formularz zamówienia, konto, koszyk, Newsletter, umożliwienie złożenia zamówienia, dokonania płatności, zawarcia umowy;
Ustawa o prawach konsumenta – ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta;
Zamówienie – Twoje oświadczenie woli o chęci zawarcia ze mną umowy na odległość.
§ 21. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
1. Data publikacji
Ten regulamin obowiązuje od dnia 24.05.2024.
2. Zmiany regulaminu i wersje archiwalne
Mogę wprowadzać zmiany w regulaminie. Zmiany nie mają zastosowania do umów zawartych przed ich wejściem w życie. Archiwalne wersje Regulaminu będą dostępne w serwisie pod tekstem aktualnego Regulaminu w postaci linków umożliwiających pobranie. Jeśli posiadasz konto w serwisie, poinformuję Cię o planowanych zmianach Regulaminu na przypisany do konta adres e-mail.
3. Jak poinformuję Cię o zmianie Regulaminu
O zmianie Regulaminu poinformuję Cię z 7- dniowym wyprzedzeniem :
- przez umieszczenie w serwisie nowego tekstu Regulaminu i daty jego wejścia w życie – jeśli nie posiadasz konta użytkownika,
- na adres poczty elektronicznej przypisany do konta – jeśli posiadasz konto użytkownika.
Jeżeli zmiana Regulaminu w istotny sposób negatywnie wpływa na możliwość korzystania z produktów dostępnych poprzez konto użytkownika, możesz wypowiedzieć umowę w ciągu 30 dni od poinformowania o zmianie.
4. Właściwość sądu
Ewentualne spory pomiędzy nami, które nie zostaną rozwiązane polubownie, zostaną przekazane do rozstrzygnięcia sądowi właściwemu ze względu na moją siedzibę. Jeśli jesteś konsumentem lub przedsiębiorcą na prawach konsumenta, właściwy sąd określają przepisy kodeksu postępowania cywilnego.
5. Właściwość prawa
Umowy pomiędzy nami zawierane są w języku polskim i mają do nich zastosowanie przepisy prawa polskiego. Do spraw nieuregulowanych w Regulaminie stosuje się przepisy powszechnie obowiązującego prawa.
6. Prawa konsumentów
Postanowienia niniejszego Regulaminu nie mają na celu w żaden sposób ograniczyć lub wyłączyć uprawnień Konsumentów i Przedsiębiorców na prawach konsumentów, przewidzianych w Ustawie o prawach konsumenta. W razie niezgodności jakichkolwiek zapisów niniejszego Regulaminu z Ustawą o prawach konsumenta, stosuje się przepisy tej Ustawy. Do konsumentów i przedsiębiorców na prawach konsumenta nie stosuje się przepisów księgi trzeciej tytułu XI działu II ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny.
7. Udostępnienie Regulaminu
Nieodpłatnie udostępniam Ci ten Regulamin przed złożeniem zamówienia oraz przesyłając o na adres e-mail wskazany w zamówieniu. Możesz go pobrać i dowolnie odtwarzać. Nie możesz go jednak uważać do własnych celów zarobkowych.
Regulamin sprzedaży do pobrania w formacie .pdf
Załącznik nr 1 do Regulaminu: Wzór oświadczenia o odstąpieniu od umowy
Załącznik nr 2 do Regulaminu: Wzór formularza reklamacyjnego
Załącznik nr 3 do Regulaminu: Wzór formularza zgłoszenie treści